Een bedrijf of onderneming beginnen: het is een grote droom, die lastig waar te maken is. Maar gelukkig zijn er de laatste jaren een hele hoop nieuwe tools ontwikkeld die het makkelijker maken. Voorheen kon je alleen gevonden worden in bijvoorbeeld het telefoonboek, of door iemand die toevallig langs jouw fysieke winkel liep. Misschien een poster op een paal of raam op straat, maar alleen tot aan waar je die zelf op kon hangen. Met de opkomst radio en tv werd adverteren een stuk makkelijker, en toen daarna het wereldwijde web erbij kwam ging er een hele nieuwe wereld open. Maar die wereld blijft zich door ontwikkelen, want met social media erbij gaan er wéér nieuwe opties open. Zo wordt het steeds makkelijker en makkelijker om een goede naam te bouwen. Maar daardoor stijgt ook de concurrentie al snel, want een bedrijf starten wordt steeds normaler en dus populairder. Gelukkig hebben we daar een oplossing voor!
Jouw bedrijf aan de top met google adwords
Het voordeel van het internet is dat alles in de gaten wordt gehouden. Nou klinkt dat misschien wat eng als je het zo zegt, maar geloof me, voor jouw bedrijf is het een enorm voordeel. Door middel van cookies worden reclames namelijk per persoon geoptimaliseerd. Als jij 1een keer googlet naar een nieuwe bank kopen, krijg je waarschijnlijk in de weken daarop heel veel advertenties van banken te zien. En de kans is groot dat daar dan net iets bij zit wat jij mooi vindt, en je die bank daarna ook echt koopt! Deze data analyse is voordeling als het om adverteren gaat. Met behulp van adwords specialist kun je ervoor zorgen dat jij precies weet wie jouw potentiele klanten zijn, en speel je in op hun behoeftes. Zo kun je bijvoorbeeld zien vanuit welk gebied jouw website het vaakst bekeken wordt, welke leeftijdscategorie, welk geslacht, en noem maar op. En hoe duidelijker jouw beeld van je doelgroep wordt, hoe meer je daar in je advertenties op in kunt spelen.
Nog meer hulp met google partner
Maar buiten google zijn er natuurlijk meer platforms waarmee je dit kan optimaliseren. Met Google partner kun je ook informatie krijgen over andere platforms zoals YouTube, Facebook, Instagram en noem maar op. Hierdoor krijg je een steeds specifieker beeld van wie jouw website bekijkt, daardoor wie geinteresseerd zou kúnnen zijn in het product wat jouw aanbiedt, en daar kun je weer op inspelen met je advertenties, de manier waarop je je bedrijf presenteert. Denk dus ook aan logo, de toon van de testen op je site en in je reclames, de kleuren die je gebruikt, alles. Ieder detail kun je gebruiken om jouw product nóg aantrekkelijker te maken. Zo sta jij binnen no time aan de top!