Heb je een eigen bedrijf of ben je verantwoordelijk voor een bepaald bedrijf en wil je dat je bedrijf de volgende stap gaat zetten? Dan is het belangrijk om uiteindelijk te kunnen opschalen. Maar voordat je gaat opschalen is het belangrijk om te kijken hoe je jouw bedrijf kan laten groeien. Er zijn allerlei manieren om je bedrijf te laten groeien. Denk bijvoorbeeld aan het laten groeien door middel van marketing, unieke productie van bepaalde diensten en andere opties. In de blog geven we je een aantal opties.

Opschalen door middel van online marketing

Wanneer je een eigen bedrijf hebt is het zaak om bekent te worden. Dit kan je op allerlei verschillende manieren doen. Denk bijvoorbeeld aan online marketing. Online marketing is een breed begrip en dat betekent dat het slim is om te kijken waar voor jouw bedrijf de meeste groei te behalen valt. Wanneer je zelf niet zo thuis bent in de online marketing is het slim om op zoek te gaan naar een digitaal marketing bureau. Een digitaal marketing zal een analyse maken van je website en zal opzoek gaan naar mogelijkheden. Tijdens zo’n analyse worden allerlei indicators gemeten om een juiste conclusie te trekken. Een van die indicators is bijvoorbeeld de domain authority. De domain autority geeft een beeld van de waarde van je website.

Groeien door offline reclame

Offline marketing bestaat al heel lang maar is voor bepaalde bedrijven in bepaalde branches nog erg waardevol. Denk bijvoorbeeld aan bushokjes, grote schermen langs de weg en tv. Wanneer je veel bekendheid wil door middel van marketing dan kan offline marketing een mooie optie zijn. Let op: voor offline marketing heb je vaak wel een wat groter budget nodig aangezien adverteren langs de snelweg en een commercial op tv niet altijd even goedkoop zijn.

Quick wins voor kleine bedrijven

Wanneer je net gestart bent kan je vaak veel quick wins doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde processen verwijderen, sneller schakelen met verschillende partijen en verschillende kleine acties uitvoeren. Hierdoor kan je snel kosten besparen. Aangezien alles toch nog niet volledig geautomatiseerd hoeft te lopen kan je gemakkelijk met verschillende processen werken. Daarnaast is het slim om veel te testen. Testen kan op allerlei verschillende gebieden. Denk bijvoorbeeld aan testen met verschillende marketinguitingen en testen met verschillende processen binnen je bedrijf. Als laatste tip willen we je meegeven om zorgvuldig te bouwen aan mensen om je heen die je mee kunnen helpen je bedrijf te laten groeien.